Кінопрем’єри тижня: байопік про оперну співачку «Марія» та політична сатира «Редакція» | Mind.ua
Останні тижні життя Марії Каллас та пошук (пост-)правди на Херсонщині
255переглядів Наталія Серебрякова, 29 листопада 2024, 18:30 Поділитися Кадр зі стрічки «Марія».
Цього тижня у вітчизняний прокат вийшли стрічка чилійського режисера Пабло Ларраіна з Анджеліною Джолі та український фільм Романа Бондарчука про боротьбу журналіста з корупцією.
Докладніше – в огляді Mind.
«Марія»
Сюжет. Вересень 1977 року. Марія Каллас, всесвітньо відома оперна діва на ранній пенсії, живе у розкішній паризькій квартирі з двома пуделями, куховаркою та дворецьким. Робота кухарки, крім приготування їжі, полягає в тому, щоб говорити Марії компліменти. Другий же з ранку до ночі пересуває для неї вдома величезний рояль, рахує її пігулки, забирає її з ресторанів і намагається переконати поговорити нарешті не з галюцинаціями, а з фахівцем.
У ролях: Анджеліна Джолі, П’єрфранческо Фавіно, Альба Рорвахер, Халук Білгінер, Валерія Голіно.
В українському прокаті: з 28 листопада 2024 року.
Бекграунд. Після відомих історичних байопіків «Джекі» та «Спенсер», про Жаклін Кеннеді і принцесу Діану відповідно, чилійський режисер Пабло Ларраін зняв закінчення неофіційної трилогії про всесвітньо відомих жінок, які перебувають на емоційному роздоріжжі.
У новому фільмі Анджеліна Джолі грає Марію Каллас, грецьку оперну співачку американського походження, чий голос і насичене драматичне життя захоплювали мільйони людей до самої її смерті від серцевого нападу у віці 53 років. Дія відбувається в Парижі протягом останнього тижня її життя.
Жінка, яку композитор Леонард Бернстайн називав «чистою електрикою», була відомою в усьому світі як La Divina за свій божественний діапазон сопрано. Її досі вважають однією з найбільших оперних талантів в історії, хоча бурхливе життя поза сценою теж викликало інтерес: у неї були непрості стосунки з матір’ю, численні ділові та особисті скандали, а також добре відомий роман з підприємцем Аристотелем Онассісом, який пізніше одружився із Жаклін Кеннеді.
Для цього фільму Джолі сім місяців брала уроки сопрано, але у «Марії» глядачі почують не зовсім її голос. Ларраін пояснив, що гібридна суміш співів Джолі та Каллас створює остаточне звучання Марії у фільмі. Як він сказав IndieWire, «під час постпродакшну ми змогли мікшувати голос Джолі із голосом Марії Каллас. Тож іноді ви чуєте 1% голосу Анджеліни, іноді 5%, а подекуди – 40%. Кілька разів – не дуже часто, але трапляється – ви слухаєте 60-70% голосу Анджеліни. Очевидно, що це фільм про Марію Каллас, тому ви хочете чути голос Марії, але щоб зробити це правдоподібно, Анджеліні довелося співати вголос перед всією командою та сотнями статистів».
Рейтинг стрічки на IMDb – 6,8 з 10.
Вам сподобається, якщо: ви любите байопіки і хотіли б знов побачити Анджеліну Джолі на екрані (що останнім часом не так часто трапляється). Одним із побічних задоволень фільму є його відчуття буржуазного Парижа 70-х – міста бістро та краваток-метеликів, самовпевнено байдужого до студентських протестів та Nouvelle Vague.
Вам не сподобається, якщо: вам не до душі два попередніх фільма Пабло Ларраїна з трилогії про відомих жінок; якщо ви – не фанат(ка) Джолі та оперних співів.
Головна причина подивитися: у «Марії» зібрано все докупи – сила Марії Каллас як жінки та співачки, емоції, які дарує Анджеліна Джолі, спів, акторський склад другого плану з П’єрфранческо Фавіно та Альбою Рорвахер, чудові режисура та операторська робота. Цей фільм – як громіздкий рояль: він заповнює собою весь простір і є центром кімнати.
«Редакція»
Сюжет. Музейний співробітник Юра шукає рідкісний вид байбака і випадково стає свідком підпалів Олешківських лісів. Він хоче розповісти про це у місцевій газеті, але стикається з тим, що йому самому доводиться стати журналістом. У газеті він бореться з корупцією як на робочому місці, так і у рідному місті, де саме починаються вибори мера.
У ролях: Дмитро Багненко, Римма Зюбіна, Максим Курочкин, Сергій Степанський, Жанна Озірна.
В українському прокаті: з 28 листопада 2024 року.
Бекграунд. Режисер Роман Бондарчук знов зняв фільм, як і попередній «Вулкан», про рідну Херсонщину. Цього разу історія та фактура йому дуже добрі знайомі – у підлітковому та юнацькому віці Роман допомагав батьку працювати на місцевому телебаченні, виїжджаючи з ним у відрядження та знімаючи відеосюжети. Оскільки це відбувалося у буремні 1990-ті, платили їм за ці матеріали їжею.
В одному з інтерв’ю режисер розповів, що вони з батьком їздили з колгоспа у колгосп, збираючи їжу. Бондарчук також добре обізнаний у передвиборчих технологіях, про які йдеться у його фільмі.
Працюючи над сценарієм, команда фільму провела опитування серед херсонських журналістів щодо стану їхньої роботи.
Прем’єра фільму відбулася на Берлінському кінофестивалі цього року, де також можна було відвідати спеціальну виставку, присвячену «Редакції». Як промо до фільму випускалася ексклюзивна газета з вигаданими новинами і гороскопом. Роман Бондарчук хотів задіяти у своєму фільмі справжнього байбака, але це йому не вдалося, тому тварина у стрічці врешті намальована.
Вам сподобається, якщо: ви хочете подивитись правдиву історію про пошук справедливості українським журналістом; цей фільм, як і кожен у Бондарчука, дуже поетичний, але й висвітлює гострі моменти у політичному та соціальному житті нашої країни. Це гірка сатира на продажні ЗМІ та владу. Як бонус, у фільмі дуже гарно намальовані тварини.
Вам не сподобається, якщо: ви шукаєте не таких стереотипних персонажів у кіно; вам набридло кіно про треш в українських реаліях; ви не сприймаєте сатиру на сучасних політиків.
Головна причина подивитися: це професійне поєднання візуальної частини та оповіді, за якою дійсно цікаво стежити. Навіть коли відбувається раптовий і несподіваний поворот до психоделічного сюрреалізму, ця стрічка все одно зберігає свою первісну концепцію. Одну з головних жіночих ролей у картині зіграла українська режисерка Жанна Озірна, та разом з її героїнею у фільмі з’являється і романтична лінія.
Це кіно – повністю глядацьке та зрозуміле широкій аудиторії.
Источник: mind.ua